Designmöbler i Lund
Samtliga priser inkluderar 25% moms.
Vi reserverar oss för ev. felskrivningar i texter och prisangivelser.
Leveranstid
Din beställning skickas snarast möjligt. Många av våra produkter finns hemma för omgående leverans. Varor som inte finns på lager, beställningsvaror, har varierande leveranstid. Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid på en och samma gång, skickas alla varor i en och samma sändning när samtliga varor ankommit till vårt lager. Om du önskar delleverans – lämna en notering när du lägger din order eller kontakta oss.
OBS! På grund av den pågående pandemin kan leveranstiderna tyvärr bli något längre än angivet.
Normalt Lagervara
Med “normalt lagervara” avser vi varor som vi normalt har i lager men som kan ha sålt slut och då måste beställas av leverantören. Då kan leveranstiden variera.
Beställningsvara
Många av våra varor specialbeställs och tillverkas på beställning, därför kan vi vid ordertillfället endast ge en uppskattad leveranstid på beställningsvaror. Leveranstiden kan skilja mellan olika varumärken, säsonger och leveranssätt. Vänligen notera att alla leveranstider som kommuniceras är ungefärliga, det innebär att leverans kan komma snabbare men även kan ta längre tid än uppskattat. Vi kan aldrig garantera leveranstider då leveranstider i regel är utanför vår kontroll.
När din order är lagd och bekräftad av leverantören kommer vi att kontakta dig med en mer aktuell uppskattning av leveranstiden för just din order. För varor som tillverkas på beställning kan leveranstiden komma att justeras till både kortare eller längre.
Vi reserverar oss för eventuella förseningar i produktion från leverantörer som vi inte kan råda över, men vi strävar alltid efter att du som kund skall få dina varor inom det angivna tidsintervallet.
Fri frakt inom Sverige*
Vid köp över 1.000 kr erbjuder vi fri frakt. Vid beställningar under 1.000 kr tillkommer en fraktavgift på 50 kr.
*Med fri leverans avses inte leveranser till delar av Sverige som inte kan nås via landvägen. Vid leveranser till dessa platser, där färjetransport behövs, tillkommer en kostnad för detta. Inbärning och kvällsleveranser ingår inte, utan finns som tilläggstjänst.
Leverans av små paket
Små paket levereras med DHL till deras servicepoint. Detta innebär att du själv kan hämta upp paketet vid önskad tid vid ett ombud som anges av transportbolaget eller annat lokalt ombud. Om paketet överstiger 20 kg alternativt 3 meter i omkrets går det inte att skicka till servicepoint.
Leverans av större paket
Större paket som inte går att skicka till servicepoint skickas med DHL med passande leveransalternativ. Du kommer att bli aviserad via telefon eller mail.
MG-leverans
Vi förbehåller oss rätten att välja leveranssätt. Detta kan innebära att vi i närområdet väljer att köra ut leveransen med egen personal och bil. Vänligen observera att även vid detta leveranssätt i egen regi ingår inte inbärning och/eller montering, utan detta kan köpas som tilläggstjänst.
Leverans av stora/tunga möbler
Det är kundens ansvar att se till att varan kan levereras och att den går att få in i bostaden.
Att tänka på vid leverans
Se till att det finns fri och obegränsad tillgång till den slutliga platsen för dina möbler i bostaden. Varan levereras till det första hinderområdet, från vilket du själv är ansvarig för leveransen. Överväg om det finns flera möjliga leveransvägar, till exempel en bakdörr eller en altandörr. Varan måste kunna passera dörröppningar, trappor, entréer och liknande. Mät gärna relevanta mått längs leveransvägen för att vara på säkra sidan.
Skydd av golv
Chaufförerna får inte ta av sig sina skor under leveransen på grund av säkerhetsskäl. De kan även behöva använda olika hjälpmedel som de är utrustade med. Det kan vara en bra idé att skydda golven genom att täcka dem.
Inbärning & montering
Om du önskar inbärning och montering finns det som tilläggstjänst, kontakta oss för kostnadsförslag.
Har du frågor om leveransen?
Välkomna att kontakta Ulf Nyberg på telefon 046 – 378 07 14, eller e-post webshop@miljogarden.se.
Läs mer på ecster.se
Miljögården samarbetar med Ecster Pay, en komplett e-handelslösning för direktbetalning, fakturering och delbetalning.
Autentisering via BankID :
BankID är inte bara ett tryggt sätt att identifiera sig på. Det öppnar även upp möjligheten att förenkla vissa funktioner för dig som är kund – utan att tumma på säkerheten:
Förifyllda personuppgifter
Möjlighet att spara kortuppgifter till nästa köp
Du väljer fritt vart varan ska skickas – oavsett betalsätt
Direktbetalning
Direktbetalning från ditt bankkonto direkt till Miljögården. Direktbetalning är det enda betalsättet (fakturering/delbetalning) som även går att genomföra utan BankID-verifiering.
Du kan använda följande kort: MasterCard, Visa och Maestro.
Ecster erbjuder privatpersoner att handla mot faktura. En fakturaavgift om 0 kr tillkommer. Betalningsvillkor är 14 dagar. Fakturan skickas i samband med leveransen. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som kan innebära att en kreditupplysning tas. Kreditgivare är Ecster AB. Ecster är ett registrerat kreditmarknadsbolag som har tillstånd att bedriva verksamheten enligt lagen (2004:297) om bank- och finansieringsrörelse. Ecster står under Finansinspektionens tillsyn och är registrerat i Bolagsverkets bolagsregister.
Förutsättning för att få handla mot faktura är att du är över 18 år och inte har några betalningsanmärkningar.
Beställningar mot faktura eller delbetalning levereras endast till registrerad folkbokföringsadress.
Ecster erbjuder privatpersoner att teckna ett kontokreditavtal och delbetalning av köp. I kassan väljer du delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. Du kan när som helst välja att betala köpet i sin helhet.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som kan innebära att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen skickas hem till dig. Kreditgivare är Ecster AB (publ). Ecster är ett registrerat kreditmarknadsbolag som har tillstånd att bedriva verksamheten enligt lagen (2004:297) om bank- och finansieringsrörelse. Ecster står under Finansinspektionens tillsyn och är registrerat i Bolagsverkets bolagsregister.
Förutsättning för att ansöka om att delbetala är att du är över 18 år och inte har några betalningsanmärkningar.
Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort. Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra.
Vid en reklamation är du välkommen att kontakta vår leveransavdelning senast inom 4 dagar från mottagandet. Reklamationer i övrigt enligt konsumentköplagen.
När du gör en beställning i vår webbutik sänder våra system automatiskt ut en beställningsbekräftelse till din e-post. När vi har kontrollerat att alla dina varor finns, prisinformation samt översett övriga orderdetaljer så skickar vi en orderbekräftelse som bekräftar ditt köp. Läs noga igenom orderbekräftelsen när du mottagit den, och undersök om orderbekräftelsen överensstämmer med beställningen. Skillnader mellan beställning och orderbekräftelsen anses som ett nytt erbjudande från oss som du antingen kan acceptera eller tacka nej till.
Vi reserverar oss för ev. felskrivningar i texter och prisangivelser.
Vi förbehåller oss rätten att avbryta din beställning eller delar av denna om produkterna du beställt innehåller fel information vid ordertillfället. Utgånget utförande, fel prissättning eller felaktig variationsinformation. Oavsett om det gäller felaktigheter såsom manuella inmatningar eller tekniska problem.
Vid köp i vår webbshop gäller distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär bl.a. att som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadd. Originalemballage ska sparas för returfrakt. Kostnad för retur står du som kund själv för. När det gäller specialtillverkade varor eller varor som fått en tydlig personlig prägel gäller särskilda regler. Detta kan till exempel vara en soffa i ett specifikt tyg, stol, bord mm som tas hem just för dig. Ångerrätten gäller heller inte fullt ut vid specialbeställda varor, dvs varor med leveranstid längre än två veckor.
Avbeställning kan ske mot en ersättning mot 10–100 procent av ordervärdet. Köptillfälle och tidpunkt för avbeställningen samt varuslag, tas i beaktande.
Vid emballageskada skall detta påtalas vid leveransen och skrivas på fraktsedeln. I annat fall blir det svårigheter att få ersättning för eventuell transportskada.Vid transportskada måste anmälan ske direkt till transportföretaget som paketet är skickat med men också till Miljögården senast 4 dagar efter mottaget gods.
Miljögården har en strävan att lämna så omedelbara leveransbesked som möjligt. Leveransbesked sker så snart vi får en orderbekräftelse av tillverkaren. Vid en specialtillverkad möbel (så som en soffa) tar det normalt 1-2 veckor innan vi får svar från tillverkaren. Många faktorer måste tas i beaktande vid transporter framför allt vår miljö. Svar skickas ut per sms eller via e-post. Har du inte hört av oss på 2-3 veckor kan det vara bra att ta kontakt med oss att kontrollera så telefon eller e-post adresser inte avviker eller har blivit felskrivna vi order tillfället.
Skulle en leveransförsening eller avvikelse i leveranstid uppstå utifrån orderns preliminära leveransvecka försöker vi meddela dig via sms, e-post eller telefon. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.
Din personliga integritet är något vi på Miljögården värnar om och kontinuerligt ser över när det kommer till hantering av din personliga information. Nedan återfinns stycken som förklarar hur vi samlar och hanterar personuppgifter vid köp i vår webbshop, tävlingar, reklamationer, leveranser eller registrering av vårt veckoliga nyhetsbrev. Här hittar du även vilka rättigheter som uppkommit med EU:s nya IT-direktiv: Dataskyddsförordningen (GDPR) – Det är viktigt för oss att du förstår vår integritetspolicy och välkomnar gärna frågor som eventuellt skulle uppstå på info@miljogarden.se
VILKA PERSONUPPGIFTER HANTERAR VI?
Uppgifter som namn, adress, e-postadress, telefonnummer, betalningsinformation, ordernummer samt köpinformation såsom (produkter, varugrupper samt eventuella kundkommentarer eller tillägg)
VAD ANVÄNDER VI PERSONUPPGIFTERNA TILL?
På Miljögården samlar vi endast in ovanstående uppgifter för att lagligen kunna fullfölja någon av följande uppfyllda punkter:
• Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna fullgöra vårt avtal med dig.
• Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna fullgöra en rättslig förpliktelse som vi har (d.v.s. om vi har en legal skyldighet att göra något enligt en annan lag),
• Behandling är nödvändig för berättigade intressen hos Miljögårdens Möbler AB och att dina intressen av skydd för dina personuppgifter inte väger tyngre (intresseavvägning)
eller
• i specifika fall – ex. tävlingar eller nyhetsbrev där du har lämnat ditt samtycke till just den behandlingen.
ÄNDAMÅL – FÖR ATT KUNNA HANTERA DIN BESTÄLLNING OCH KÖP
För att vi ska kunna tillhandahålla våra produkter till dig behöver vi behandla och hantera dina personuppgifter. Nedan följer exempel på för vilka ändamål vi behandlar dina personuppgifter och med vilken rättslig grund vi gör detta.
Vi behandlar endast dina personuppgifter för att kunna hantera och fullfölja din beställning. Detta innebär – hantering av din betalning och eventuell kreditupplysning samt för att behandla och leverera dina produkter. Vid behov av frågor och övrig service används informationen även för att kunna hjälpa dig vid frågor rörande ditt köp.
Laglig grund – Fullgörande av köpeavtalet. Denna insamling av dina personuppgifter krävs för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden enligt köpeavtalet. Om uppgifterna inte lämnas kan våra åtaganden inte fullgöras och vi kan därför tvingas att neka dig köpet.
Lagringsperiod – Till dess att köpet har genomförts (inklusive leverans och betalning) och för en tid om 36 månader därefter i syfte att kunna hantera eventuella reklamationsärenden.
ÄNDAMÅL – FÖR ATT KUNNA FULLGÖRA FÖRETAGETS RÄTTSLIGA FÖRPLIKTELSER
Nödvändig hantering för uppfyllande av företagets rättsliga förpliktelser enligt lagkrav, domslut eller myndighetsbeslut (t.ex. bokföringslagen, penningtvättslagen eller reglerna om produktansvar och produktsäkerhet).
Laglig grund – Rättslig förpliktelse. Denna insamling av dina personuppgifter krävs enligt lag. Om uppgifterna inte lämnas kan vår rättsliga skyldighet inte fullgöras och vi tvingas därför neka dig köpet.
Lagringsperiod – Till dess att köpet har genomförts (inklusive leverans och betalning) och så pass länge som lagen kräver.
ÄNDAMÅL – FÖR ATT KUNNA HANTERA KUNDSERVICE OCH REKLAMATIONSÄRENDEN
Kommunikation och besvarande av eventuella frågor till kundservice (via telefon, e-post eller sociala medier.
Utredning av eventuella klagomål- och reklamationsärenden.
Laglig grund – Intresseavvägning. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt och ditt intresse av att hantera kundservice och reklamationsärenden.
Lagringsperiod – Till dess att kundservice ärendet har avslutats.
HUR SAMLAS UPPGIFTERNA IN?
De uppgifter som vi har om dig är de som du själv lämnar till oss vid köptillfället. Vi samlar även in uppgifter genom att våra webbsidor använder så kallade “cookies” som samlar in information på och från din webbläsare. Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats informeras om användning av cookies. När du besöker vår webbplats sparas cookies på din dator. Dessa används bland annat för att hålla reda på vilka varor du lagt i varukorgen och om du inte har cookies aktiverat i din webbläsare kommer du inte kunna genomföra ett köp. Om du har inaktiverat cookies kommer du dock fortfarande kunna surfa runt på vår webbplats.
HUR LÄNGE SPARAS UPPGIFTERNA?
Vi sparar aldrig personuppgifter längre än de behövs för respektive ändamål. Se mer om de specifika lagringsperioderna under respektive ändamål.
TILL VEM KAN UPPGIFTERNA KOMMA ATT LÄMNAS UT?
Miljögårdens Möbler AB står som personuppgiftsansvarig och i de fall det är nödvändigt för att vi ska kunna erbjuda våra produkter delar vi dina personuppgifter med företag som är s.k. personuppgiftsbiträden för oss. Ett personuppgiftsbiträde är ett företag som behandlar informationen för Miljögårdens räkning, vilket innebär transportföretag, betalningssystem (Ecster) samt och enligt våra instruktioner t.ex. gällande transporter, betallösningar, och IT-tjänster. När dina personuppgifter delas med personuppgiftsbiträden sker det endast för ändamål som är förenliga med de ändamål för vilka vi har samlat in informationen. Vi kan även lämna ut uppgifter till myndigheter och räddningstjänst vid behov.
VAR BEHANDLAR VI DINA UPPGIFTER?
Dina personuppgifter hanteras inom servrar och IT-system inom EU/EES. Undantaget är våra nyhetsbrev (e-postadresser) som hanteras av Mailchimp (USA) – Ett etablerat företag med hög skyddsnivå som överensstämmer med EU/EES och Privacy Shield – ett ramverk för att hantera personuppgifter i avtal med båda amerikanska samt europeiska bolag. Nyhetsbrevet kräver endast en giltig e-postadress för hantering och det är enkelt att avregistrera sig från tjänsten via en länk i nyhetsbrevet. – (se nedan för mer information)
AVREGISTRERING AV NYHETSBREV
Vid önskan om att avregistrera sig från Miljögårdens nyhetsbrev.
Klicka på valfritt nyhetsbrev från Miljögården i din e-post inkorg.
Alternativt klicka på länken “Nyhetsbrev” som finns längst upp på www.miljogarden.se.
Längst ner på sidan finns följande knapp “Avregistrera dig från listan” – klicka på denna.
En ny länk öppnas upp som konfirmerar att du blivit avregistrerad från vårt nyhetsbrev.
Önskar du att manuellt bli borttagen eller stöter på problem vid avregistrering momentet – vänligen kontakta oscar@miljogarden.se eller emma@miljogarden.se – Din avregistrering konfirmeras sedan per mail.
DATASKYDSOMBUDD – VI HANTERAR INGA KÄNSLIGA UPPGIFTER
På Miljögården sker ingen hantering eller lagring av några känsliga uppgifter som avslöjar etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening samt personuppgifter som rör hälsa eller sexualliv. Miljögården använder heller inga tredjeparts-applikationer eller verktyg som på något sätt lagrar eller hanterar känsliga uppgifter.
Av ovanstående anledning använder vi ej oss av något dataskydsombudd.
DINA RÄTTIGHETER – KONTAKTA OSS
Rätt till tillgång – Du har rätt att kostnadsfritt få information om vilka personuppgifter om dig vi behandlar (ett s.k. registerutdrag). Begäran om sådant utdrag ska göras skriftligt och vara undertecknad av dig. Specificera gärna de kategorier av uppgifter du vill ha tillgång till. Om vi av någon anledning inte kan uppfylla dina önskemål, kommer vi lämna en motivering till dig.
Rätt till rättelse – Du kan begära att dina personuppgifter rättas ifall uppgifterna är felaktiga. Inom ramen för det angivna ändamålet har du också rätt att komplettera eventuellt ofullständiga personuppgifter.
Rätt till radering – Vi sparar dina kunduppgifter i 36 månader efter du har fått din leverans för att kunna fullgöra våra skyldigheter gällande reklamationsrätt. Därefter anonymiseras de förutom då vi enligt lag är skyldiga att spara dem under en längre tid (exempelvis enligt bokföringslagen).
Rätt till begränsning av behandling – Rätten till begränsning gäller bland annat om du anser att personuppgifterna är felaktiga och har begärt rättelse. I sådana fall kan du även begära att vår behandling av dina personuppgifter begränsas under tiden personuppgifternas korrekthet utreds.
Rätt till invändning – Du har rätt att invända mot den behandling av dina personuppgifter som vi gör med stöd av intresseavvägning. I så fall behöver du specificera vilken behandling du invänder mot. Om dina personuppgifter behandlas för direkt marknadsföring har du alltid rätt att när som helst invända mot behandlingen.
Vid önskemål om rättelse, radering, begränsning eller invändning, kontakta info@miljogarden.se
KLAGOMÅL
Klagomål gällande hantering, behandling eller lagring görs via Datainspektionen (www.datainspektionen.se)
Avtalsvägen 2
227 61 Lund
Vxl: 046-13 01 29
Org.nr: 556246-4908
Bankgiro: 131-7395
Postgiro: 61 20 14-1
© 2021 Miljögårdens Möbler AB Org.nr: 556246-4908
20% PÅ MATTOR / Gäller ej utvalda varumärken Avvisa